IPad IOS 3.2.2 jailbreak....

Merhabalar

Geçtiğimiz aylarda ios 4.2.1 jailbreak ile ilgili birkaç yazı paylaşmıştım. Geçtiğimiz cuma günü elime bir Ipad ulaştı. Cihaz üzerinde birkaç test sürüşünden sonra Standart arayüzünden ve ayarlarından sıkıldığım için jailbreak işlemini bir denemek istedim. Tabi  ilk önce itunesdan backup ve app transferlerini yaptım. Sonra aldım çekici başladım kırmaya :) İşin teknik tarafı önceki yazımda bahsettiğim kırma işlemleriyle aynı. Fakat bana enteresan gelen kısmı işletim sistemi kısmı.... Daha önce 4.0.1 ve 4.2.1 ios ları jailbreaklemiştim . Fakat herbiri için farklı uygulamalar ve farklı yamalar kullanmıştım. IPad 3.2.2 de jailbreak yaparken ilk başta cihaza uygun bir ios 4.2.1.ipsw dosyası buldum ve iphone da kullandığım Greenposion jailbreak uygulamasını aynen kullanmak istiyordum. Fakat kafama takılan şuydu ios ve baseband yükseltmesi yapmadan 3.2.2 yi jailbreakliyebilirmiydim? Daha önce denemediğim için denemekten ne çıkar diyip giriştim :) Olmaz yemez bu şeklinde kendimi telkin etmeme rağmen yaptığım işlemlerdeki iki değişiklik işlemin başarılı olmasına neden oldu. Normalde Greenposion ile jailbreak en kolayıdır. Fakat greenposion işlemleri size seçtirmeden otomatik olarak yapmakta. Ben hem costum rom ve loader atabileceğim bir jailbreak olan RedSn0w u kullanmaya karar verdim.
Bu uygulamada yapabileceklerimiz şunlar;


Özetle GreenPosion da seçemediğimiz ne varsa burada seçebiliyoruz.
(Sadece Cydia yükleme, özel ios yükeleme, pil %göstergesi, pilbittiğinde kapanan ve açılmayan jailbreakleri normal hale getirme, rom atmak için yada tuş kombinasyonu olmadan DFU moda geçmek gib..)
Ben Ipad ios 3.2.2 de Redsn0w un ios 4.2.1 için olanını kullandım sadece Cydia yı yükle yi işaretleyip işlemin sonlanmasını bekledim. Beklemiyordum ama cihazda artık Cydia yüklenmişti. Daha önce de bu tarz girişimlerim olmuştu fakat başarılı sonuçlar alamamıştım. Redsn0w b3 de böyle bir sorun yok . Ipad kullanıcılarına duyrulur....

Hiç yorum yok: